Migracja z Ubuntu na Xubuntu

Ostatnio uaktualniłem swoje Ubuntu na laptopie do 11.10. Niestety Unity jest domyślnym interfejsem graficznym i podczas uaktualniania podmienia Gnoma2. Miałem nadzieję, że nie będę musiał szukać innej dystrybucji, która zapewni gnomowaty interfejs, ale kilka dni korzystania z Unity od razu skłoniło mnie do przerzucenia się na coś innego.

Wybrałem Xubuntu. Jest to wybór typu: to ma działać i gnomowaty interfejs bez fajerwerków. Xubuntu zgodnie z filozofią Ubuntu jest przystosowane do Desktopowych komputerów, dla użytkowników, którzy nie mają zbyt wielkiego doświadczenia z Linuksem. Na laptopie, na którym spędzam większość czasu, chciałbym mieć Linuksa, ale nie chcę spędzać zbyt wiele czasu na rozwiązywanie problemów związanych ze sprzętem.

Jak na razie to do czego zawsze używałem komputera działa. Głównie używam przeglądarki internetowej, akurat Google Chrome, IDE Eclipse. Do pisania małych programów wykorzystuję edytor vi i wywołuję komendy z konsoli. Jedyne na co zwracam uwagę w kwestii to ma działać, to to żeby połączenie z Internetem nie było zbyt skomplikowane, czy to Wi-fi czy po kablu. Dodatkowo, żeby urządzenia USB były rejestrowane poprawnie w systemie, zwłaszcza pendrive’y. Jak na razie mam problem tylko z programatorem do mikrokontrolerów AVR. Mam Xubuntu wersję 64-bit, na Windowsie 7 64-bit też nie działa. Na Xubuntu i Windowsie 7 32-bit działa bez problemu, więc wydaje mi się, że jest to problem braku sterownika w wersji dla 64-bit.

Xubuntu 11.10
Leave a Reply

