Nowy telefon: Samsung Galaxy Ace

Ostatnio bateria w moim telefonie mocno napęczniała. Telefonem tym był G1 od Google’a. Nie tylko bateria miała swoje za sobą, także system na nim nie był najświeższy. Udało mi się wrzucić na niego Androida (CyanogenMod) 1.6. Wiem, że jest możliwość wgrania wersji 2.x, ale wymaga to ingerencji w bootloadera i partycje. Na razie sobie odpuściłem, bo był to mój jedyny telefon.

Głównie z uwagi na baterię musiałem zmienić to urządzenie. Bateria nie trzymała nawet dnia w stanie czuwania, nie wspominam o rozmowach. Musiałem zawsze na czas rozmowy podłączać do źródła zasilania.

Telefon jaki wybrałem także ma Androida, nie jest to model z najwyższej półki, spełnia kryteria: Android 2.x i w zakresie budżetu do tysiąca złotych. Telefonem tym jest Samsung Galaxy Ace. Kupiłem nowy, nieużywany w serwisie telefonów komórkowych. W sumie wychodzi mniej więcej tyle samo, jakbym wziął na abonament tylko tyle, że nie związałem się na 24 miesiące umowy, akurat taką opcję przedłużenia miałem.

Na start miał wgranego Androida 2.2.1 (chyba), zaaktualizowałem oprogramowanie przez KIES, PC Suite od Samsunga, do wersji 2.3.5. Nie było to łatwe, KIES miałem zainstalowane na komputerze z Windowsem 7, PC Suite musiał restartować telefon, a Windows w tym czasie MUSIAŁ zainstalować na nowo sterownik i szukał oczywiście tego samego sterownika za każdym razem na Windows Update, co trwa strasznie długo. W efekcie czas oczekiwania na urządzenie przez KIES upływał i się procedura wysypywała. Musiałem siedzieć i klikać, uświadamiać Windowsa, że on już te sterowniki ma. W ostateczności skończyło się na trzech podejściach do aktualizacji. Jedyne co było przerażające to to, żę telefon miałem dwa dni, a jak się procedura wywalała to wyglądał, jakby oprogramowanie już zostało usunięte i telefon trzeba przywracać. Jeszcze do tego w KIES komunikat, że próba aktualizacji oprogramowania nie powiodła się, musisz niestety przywrócić z kopii zapasowej. Na szczęście twardy reset za pomocą baterii zadziałał.

Teraz mając telefon z lepiej działającą baterią, nowszym oprogramowaniem, mogę pomyśleć o szerszym wykorzystaniu tego urządzenia. Jeżdżę na rowerze, z reguły trasę jaką przejechałem mierzyłem sobie na mapach google jak wróciłem do domu. Teraz mogę sobie wgrać aplikację i mierzyć na bierząco.

Leave a Reply

