Rower – podsumowanie sezonu

Czas chyba by było podsumować dotychczasowe doświadczenie z rowerem. Rower kupiłem 30 maja tego roku. Od tamtej pory do dnia dzisiejszego włącznie, zrobiłem około 900 km. Niestety nie jest to dokładny dystans jaki przejechałem, ponieważ posługiwałem się mapami google. Po każdej wycieczce wyznaczałem trasę na mapie i sprawdzałem jaki dystans. W niektórych miejsca google nie ma dróg, więc musiałem mniej więcej zaznaczyć. Statystyki te są bardziej poglądowe i nie służą do liczenia jakiegoś rekordu czy osiągów.

Najdłuższa trasa to około 100 km, przejechałem ze Szczecina do Nowego Warpna. całość pokonałem bez większego przygotowania. Jechałem około 8 godzin. Na mapach trasa wyjdzie mniej niż 100 km, ale jeszcze zwiedzałem okolice i zliczenie całego pokonanego dystansu dało prawie setkę. Dzień miałem zaplanowany na pokonanie 40 km Szczecin – Police – Tanowo – Pilchowo – Szczecin, ale źle zapamiętałem, gdzie mam skręcić w Policach i pojechałem do Nowego Warpna. Jak już dojechałem tam, to miałem za sobą 50 km, drugie tyle musiałem pokonać, żeby wrócić. Znałem dystans zaplanowany, czyli trasa na Tanowo, ale nie miałem licznika i nie wiedziałem ile przejechałem.

Najwięcej kilometrów zrobiłem w czerwcu, przejeżdżając około 360 km. W sumie wyjechałem 45 razy. Jeździłem głównie w okolicach Szczecina, ale odbyłem także wycieczki z Międzyzdrojów do Świnoujścia, czy z Międzyzdrojów do Wisełki. Ta ostatnia niby jest krótka, ale jest dość męcząca.

Ogólnie mogę stwierdzić, że zakup roweru to najlepsza inwestycja jaką zrobiłem w tym roku. Świetna forma rekreacji i spędzania wolnego czasu. Jazda na dwóch kółkach przydała się także w kwestii zdania egzaminu na prawo jazdy kategorii A. Zawsze po wyjeżdżonych godzinach, wsiadałem na rower i ćwiczyłem balans ciała.

Oczywiście w tym roku jeżeli będzie jeszcze ciepło, to będę jeździł.

Leave a Reply

