Rozwiązywanie puzzli programistycznych

Ostatnio natchnąłem się na listę 10-ciu rzeczy, które pomogą mi usprawnić moje programistyczne umiejętności. Oryginalna wersja listy razem z opisami mieści się pod adresem: 10 ways to improve your programming skills.

Hinty są dobrze dobrane, nie będę tłumaczył całości, wypiszę tylko nagłówki.

Lista:
1. Naucz się nowego języka programowania.
2. Przeczytaj dobrą, stawiającą wyzwanie książkę.
3. Dołącz do jakiegoś projektu open source.
4. Rozwiązuj puzzle programistyczne.
5. Programuj.
6. Czytaj i analizuj kod.
7. Przeglądaj strony i blogi programistyczne.
8. Pisz o programowaniu.
9. Naucz się programowania niskopoziomowego.
10. Zanim sprawdzisz StackOverflow za rozwiązaniem: Pomyśl!

Jak na razie jestem cały czas w procesie uczenia się nowych umiejętności programistycznych, ale szczególnie zaciekawił mnie punkt czwarty. Na stronie z oryginalnym wpisem jest link do projektu Euler. Jest to zbiór problemów matematycznych, które należy rozwiązać za pomocą napisanych przez siebie programów.

Zarejestrowałem się i rozwiązałem już pierwszy z problemów. Opis problemu poniżej:

Jeżeli wypiszemy wszystkie naturalne liczby poniżej 10, które są wielokrotnościami 3 lub 5, to otrzymamy: 3, 5, 6 i 9. Suma tych wielokrotności to 23.

Znajdź sumę wszystkich wielokrotności 3 i 5 poniżej 1000.

Jeżeli chodzi o program rozwiązujący ten problem to zamieściłem kod źródłowy na BitBucket:

hg clone https://bitbucket.org/tomzas/euler_problems

Jak będę rozwiązywał kolejne zadania, to będę umieszczał kod na repozytorium. Po ściągnięciu można wejść do katalogu z problemem i wpisać ‘make’, program zostanie skompilowany. Po uruchomieniu otrzymamy wynik.

Leave a Reply

