Netbook i Gentoo

Ja jestem człowiekiem, który lubi mieć najnowsze wersje oprogramowania, ale nie lubię jak ktoś decyduje za mnie co będzie po upgradzie. Też nie lubię jak zrobię upgrade do nowego wypustu dystrybucji i nagle moje stare programy albo nie działają albo co gorsza. w ogóle ich nie ma.

Moja wiedzą i umiejętności z zakresu systemu Linux nie jest porażająca, niby cały czas używam, ale nie jestem super zaawansowany. Na Toshibie, laptop duży, główne moje stanowisko pracy codziennej pozostanie Ubuntu jak na razie. Mam jeszcze netbooka Acera, którego rzadko używam (w sumie jestem na wyjeździe i właśnie z niego piszę posta), więc postanowiłem go przerobić na maszynę testową i zainstalować Gentoo. Stan Gentoo do jakiego muszę go doprowadzić to taki, że będzie działał z GUI i takie rzeczy jak pendrivy USB i sieć Wi-Fi musi być.

Bodźcem do takich eksperymentów jest obecny rozwój Ubuntu. Dobra dystrybucja, ale zbyt wiele chce zadecydować za nas. Jak napisałem wyżej, na dużym laptopie zostanie Ubuntu, bo to ma działa. Znowu mnie naszła chęć do posiadania większej kontroli i wiedzy z zakresu systemu jaki używam.

Dla bezpieczeństwa obok Linuksa mam jeszcze Windowsa XP, który był preinstalowany na tym netbooku.

Leave a Reply

