Tusz do Brothera

Dzisiaj dostałem komplet tuszy do drukarki i jak na razie zaaplikowałem jej żółty. Po włączeniu odrazu został “wykrywty” i poziom atramentu zarejestrowany jako max, ale… zaczęło się czyszczenie. Nie dość, że trwało z 5 min to jest “upiło” trochę tego tuszu, nie jestem z tego zadowolony. A dodatkowo na ekraniku pojawia się komunikat, że Cyan i Magenta też się niedługo wyczerpią. Dobrze, że pomyślałem o zakupie kompletu czterech tuszy.

Może narzekam albo źle używam drukarki, czyli raz na jakiś czas druk na kolorowo, a takto na czarno. Ustawiłem drukarkę tak, żeby drukowała w odcieniach szarości. Na razie się zobaczy jak to będzie, mam nadzieje, że to te pojemniki testowe się tak szybko skończyły. Nie chciałbym zostać w takiej sytuacji, że nie mogę nic drknąć albo ksernąć, bo nie ma jednego z tuszy.

A teraz mała “sekcja zwłok”. Zużyty pojemnik z tuszem postanowiłem zbadać bliżej. Okazuje się, że pojemnik zawiera jeszcze trochę atramentu, co można zobaczyć przez małe okienko z przodu pojemnika. Okienko to jest w drukarce pomiędzy elementem świecącym i elementem światłoczułym, tak aby można było określić ile jest tuszu. Na początek myślałem, że jest to sprawdzane po zawartości cieczy, bo jak się przechyli do przodu cały pojemnik to coś się tam przelewa. Tak jednak nie jest. Po rozebraniu pojemnika (wystarczyło zdjąć szarą obudowę, w środku jest szczelnie zamkniętu pojemnik z tuszem) zobaczyłem, że do mierzenia poziomu atrametu służy pływak. Część pływająca zanużona jest w komorze z tuszem, a płaska końcówka przesuwa się w okienku. Nie wiem jak to jest dokładnie zrobione, ale pewnie poziom tuszu jest obliczany wg. położenia końcówki pływaka. Ponieżej zamieszczam zdjęcie z “sekcji zwłok” z małym opisem co jest co, niestety jest to skan tego pojemnika, bo nie mam aparatu.

Tusz - wnętrze

Nie jest to może najpiękniejsze co udało mi się zrobić, ale coś tam widać. Mogłem usunąć resztkę tuszu i wtedy zrobić skan, ale na razie chciałbym pozostawić pojemnić w stanie używalności, bo samo usunięcie obudowy nie uszkadza go.

Leave a Reply

