Wakacyjna zniżka formy

Wakacje, wysokie temperatury, morze, plaża i wszystko co związane z czasem wolnym i leniuchowanie pewnie wpłynęło na moje myślenie. Ostatnio postanowiłem zrezygnować z Gentoo Linux i przesiąść się na Slackware. No nie wyszło mi to na zdrowie. Wróciłem do Gentoo.

Moje pierwsze Gentoo robiłem 2 tugodnie i nie miało nawet grafy (X’ów i jakiś okienek), drugie męczyłem tydzień, a teraz postawiłem je w jedną noc, razem z X’ami i KDE. Aktualnie jestem w trakcie instalowania i konfigurowania wszystkiego “po mojemu”. Jeszcze brakuje mi trochę obsługi niektórego sprzętu, ale wszystko po kolei.

Jak narazie mam zamiar się przerzucić z ipw3945 na iwl3945. Jaka różnica? A taka, że pierwsze jest osobnym pakietem (ebuildem) i wymaga demona regulującego, który będzie uruchamiany podczas startu. Drugie zaś jest sterownikiem zawartym w jądrze (od wersji 2.6.24 – jak dobrze pamiętam ;)). Narazie wklepałem co niektórze rzeczy, wpa_supplicant, konfiguracja w /etc/conf.d/net, ale efektu nie ma. Jedno wiem napewno, że diodka od wi-fi się nie zapali, bo ta funkcja jest dostępna dopiero od 2.6.26. No, ale się zobaczy.

Z jednej strony można powiedzieć, że wywalenie wszystkiego i instalowanie na nowo to takie “winowsowe”, ale teraz nie wywinę się od sprzątania (programy i dane). Ostatnimi czasy to taki bajzel mi się zrobił, że ho ho! Oczywiście dane konfiguracyjne (mój cały katalog home)  skopiowałem i teraz konfiguracja jest łatwiejsza.

Zmieniłem także profil instalacyjny Gentoo, z “default” na “default/desktop”. Wcześniej musiałem się trochę namęczyć, a teraz wystarczyło trochę podszlifować i wklepać “emerge -vNDu world && emerge -v kde”. Ten ciąg komend uaktualnił odpowiednie programy i zainstalował X.orga i podstawowe środowisko KDE (3.5.9). Razem z KDE zainstalowało się trochę programów i większość takich, które używam.

Zmian pewnie będzie więcej, jak skończę to coś napiszę o tym.

Leave a Reply

