Mały przestój

Ostatnio z braku czasu się nie odzywałem, a także nie zajmowałem się dostosowywaniem Gentoo do mojego lapa. Jak na razie też nie jestem w stanie powiedzieć, kiedy będę znów coś modyfikował w systemie.

Z tego co mam w planach to ulepszyć stronę o specyfikacji lapa, mam zamiar się zabrać za instalację iptables. Ostatnio także czekam na jakieś przełomowe wydarzenie ze sterownikami do kamery internetowej Microdia. Brakuje mi w sumie tylko sterów do kamerki, bo programik wxcam zainstalowałem, ale cóż po nim jak nie ma żadnego źródła ;/ Jeszcze jedno co zamierzam zrobić, i to chyba otrzyma najwyży priorytet, to hibernacja, jednak taka funkcja się przydaje i dużo ułatwia pracę z systemem.

A tak poza tym mogę jedynie wspomnieć, że nowe wersje kernela 2.6.24 z paczki gentoo-sources zawierają nowe wersje alsy i obsługa karty dźwiękowej w moim lapie się znacząco poprawiła. Na przykład w końcu działa wewnętrzny mikrofon i już nie trzeba patchować jądra, żeby głośniki wbudowane w laptopa wyłączały się po podłączeniu słuchawek.

Leave a Reply

