Serwerownie – tam chcę być

Znalazłem ciekawego posta (link), może nie jest nowością, ale zainteresowały mnie zdjęcia jakie są tam opublikowane. Oczywiście nie wspominając o treści samego posta, serdecznie zapraszam do przeczytania i przemyślenia sprawy.

Chociaż nie jestem “super guru” w dziedzinie informatyki i jeszcze daleko mi do tego, aby być informatykiem, to chciałbym pracować w takim miejscu, a przynajmniej spędzić jeden dzień w tego rodzaju pomieszczeniu.

Poniżej zamieszczam zdjęcie centrum danych.

Datacenter

Jak dla mnie jest to świetny widok i mogę sobie wyobrazić wszystkie te wspaniałe, migające szafy. Całe to okablowanie, szum chłodzenia, to “chrupanie” dysków, to są dźwięki, które uwielbiam. Cisza, a zarazem taki wielki hałas. Miałem okazję przebywać w pomieszczeniu małego serwera firmowego, był niewielki, ale i tak był super. Nie znam dokładnych jego parametrów, ale wiem, że był nastawiony na składowanie dużych ilości danych. Także sieć była bardzo szybka.

Jak na razie jestem jeszcze w trakcie edukacji, ale jak już skończę się uczyć, to
kto wie może uda mi się dostać do jakiejś małej serwerowni.

2 thoughts on “Serwerownie – tam chcę być

  1. Serwerownie sa fajne… ale jest tam BARDZO glosno. 2 sprawa jest taka ze nie da sie wytrzymac tam caly dzien ( za glosno, nieprzyjemnie tam jest temp i ogolnie zle sie czlowiek czuje po parudziesieciu minutach).

  2. Wcale nie wątpie, że jest to po jakimś czasie nieprzyjemne i mało komfortowe przebywać w serwerowni z porządnym systemem chłodzenia, który obniża temperaturę i wysusza powietrze. Z hałasem też z pewnością jest nie fajnie i głowa zaczyna boleć… ale nie powiedziałem, że chciałbym tam przebywać na środku hali czy ogólnie w hali z serwerami, bo wiadomo, że z reguły pomieszczenia obsługi są wydzielone i raczej są w nich normalne warunki. A bardziej wolałbym móc wejść na taką halę 😉

Leave a Reply

