Przeźroczystość w KDE 3.5

Na Gentoo-wiki (dokładniej tutaj) znalazłem opis jak zrobić prawdziwą przeźroczystość. Wcześniej nie miałem jakoś chęci, żeby “wytapetować” swojego Linuksa jakimiś bajerkami cieszącymi oko, używałem jedynie przeźroczystości, a dokłądniej pseudo przeźroczystości z KDE i w sumie mnie to cieszyło.

Dzisiaj przez przypadek znalazłem się na tej stronce i postanowiłem
zastosować podane wskazówki u siebie.

Zastosowanie tego jest dość prostę. W /etc/X11/xorg.conf dodajemy:

Section "Extensions"
Module   "Composite"  "Enable"
EndSection

Dodajemy flagę USE xcomposite do /etc/make.conf (jeżeli używamy gentoolkit, jeżeli nie to ręczna edycja pliku):

euse -E xcomposite

Przekompilowujemy kwin i kicker, aby włączyć obsługę composite:

emerge kwin kicker

Restart X-ów i wyłączenie starej przeźroczystości. W Centrum Sterowania->Wygląd i motywy->Styl->Efekty odznaczamy Włącz efekty dodatkowe. Teraz w Centrum Sterowania->Pulpit->Okna->Przeźroczystość zaznaczamy Użyj przeźroczystości/cieni i wedle uznania ustawiamy suwaki.

Kiedy uporamy się z tymi czynnościami możemy się cieszyć ładną
przeźroczystością. Załączam screena z mojego pulpitu. Dodam, że videoklip
w KMplayer nie jest zatrzymany, tylko się ładnie odtwarza pod konsolą.

Przeźroczystość

Leave a Reply

