Microsoft rozdaje oprogramowanie

Na linuxjournal.com przeczytałem o tym, że potentat z Redmond zaczyna znów rozdawać swoje oprogramowanie za free. Niestety jest to oferta dla studentów i uczniów szkół średnich. Program DreamSpark, bo tak nazywa się nowe przedsięwzięcie Microsoftu, ma dać nowym pokoleniom developerów profesjonalne narzędzia, aby mogli w komfortowy sposób realizować swoje pomysły.

Jak dla mnie i dla autora artykułu z Linux Journal, jest to akt desperacji, gigant zaczyna zauważać, że coraz częściej użytkownicy, a w szczególności developerzy, wybierają otwarte, darmowe oprogramowanie. Sam jestem początkującym programistą i wybrałem open source jako moją platformę do tworzenia oprogramowania, bo jest to dla mnie taniej, dokumentacji jest bardzo dużo i jeżeli czegoś nie wiem to zawsze mogę zapytać na jakimś forum, bo informacje na temat darmowych programów są dostępne publicznie, a nawet rozgłaszane, żeby użytkownicy mogli wyrazić swoją opinie, zaproponować usprawnienia.

Więcej o programie DreamSpark można przeczytać na stronie channel8.msdn.com.

Leave a Reply

